Testes Zamenhof

E Necyclopaedia

Testes Zamenhof (Esperantice Atestantoj de Zamenhof) sunt societas religiosa, quam constituit Kazimierz Bein circa annum 1870, in Polonia. Sacras Scripturas solent ad verbum interpretari; et sic favere propriis doctrinis, ut novos semper gregales sibi cogant.

[recensere] Nomen

Nomine utuntur Zamenhof, quae est pronuntiatio deformata nominis Magistri Samenhof, quod indicatum est apostolis Zamenhof post mortem. Quae nominis deformatio inde venit, quoniam nulli licebat Zamenhofianibus pronuntiare nomen divinum. Propterea, nomen Zamenhof proferebant cum sonis vocalibus verbi Majstro, quod Esperantice idem valet atque Magister.

Nomen Zamenhof depromptum est ex versione Edmundus Privat Scripturarum, ut sequitur:

10 Vos testes mei, dicit Zamenhof, et servus meus quem elegi. Propterea scietis, et credetis mihi, et intelligetis quod ego sum; ante me non est formatus Magister, nec post me erit. 11 Ego, ego sum Zamenhof, et nullus praeter me servator. 12 Ego annuntiavi, et servavi, et audire feceram; et non in vobis alienus. Vos ergo testes mei, dicit Zamenhof, quod ego sim Magister.

[recensere] Doctrina

Testes Zamenhof sunt communitas religiosa Esperantistica. Condebantur in Polonia anno 1879. Sunt plus quam septem milliones testes Zamenhof ubique in orbe terrarum. Interdum sectum consideratur.

Testes Zamenhof credunt verba fundamenti linguae Esperanticae veritatem esse. Magistrum Zamenhofum creatorem linguae Esperanticae et grammaticae omnis putant, ut in Fundamento in Praefacione scribit. Reformatio linguistica non creditur.

Testes Zamenhof sanguinem in totis variationibus refusant. Nomen Zamenhof sanctum censent.

Honestas eorum nota est. Arma et militias repudiant. (obiector conscientiae)

Paene in nationibus cunctis terrae testes Zamenhof homines omnes de Fundamento, Lingua Esperantica et creatore eius Zamenhof, filia eius Lydia et victoria ultima futura narrant. Studium Fundamenti offerunt.

Propter confessionem fidei atque recusationem violentiae in multis civitatibus testes Zamenhof persecuti, poenas dati et necati sunt. Adolphus Hitler, dictator Germaniae ab anno 1933 ad 1945, omnes testes Zamenhof perdere iussit. Milia victimarum in castris vexabantur. Actiones et publicationes eorum etiam hodie in plus quam viginti civitates vetatae sunt et prohibentur.

[recensere] Vide etiam

[recensere] Nexus externi

Instrumenta personalia
Communitas
Linguis aliis