De Italianis

E Necyclopaedia

Liber I , Capitula I

Italia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Padani, aliam clericorum servae, tertiam qui ipsorum lingua Meridionali, nostra Terroni appellantur. Hi omnes lingua, tributibus, cultura inter se differunt. Clericorum servas ab Padanis Padus flumen, a Terronis Tiberis et Pescara dividit.Horum omnium fortissimi sunt Padani, propterea quod a cultu atque mindacia clericae longissime absunt, maximeque ad eos mercatores saepe commeant, proximique sunt Rumenis, qui trans Alpem incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt. Qua de causa Germani quoque reliquos Italianos virtute praecedunt, quod fere cotidianis proeliis cum Rumenis contendunt. Eorum una pars, quam Padanos obtinere dictum est, initium capit ab Alpem, continetur Rhenum flumine, Oceano, finibus Rumenorum, attingit etiam ab Belgis et Francesis flumen Rhenum, vergit ad septentriones. Padanae ab extremis Italiae finibus oriuntur, pertinent ad fluminem Po, spectant in septentrionem Italiae. Terronia a Tibere flumine ad Lampedusam et eam partem Oceani quae est ad Algeriam pertinet; vergit ad meridiones.

Persequitur...

Instrumenta personalia
Communitas